ای آرزوی من

سلام به تنهایی من خوش اومدی


 

ای آرزوی من!


 
تو، آن همای بخت منی کزدیار دور

 
-پرپر زنان به کلبۀ من پرکشیده ای

 
بر بامم ای پرندۀ عرشی!خوش آمدی

 
در کلبه ام بمان

 
ای آنکه همچو من-

 
یک آشیان گرم محبت ندیده ای
 
О
 
بامن بمان که من

 
یک عمر بی امید

 
همراه هر نسیم، به گلزار عشق ها

 
در جستجوی یک گل خوشبو شتافتم

 
میخواسم گلی که دهد بوی آرزو

 
اما نیافتم.
 
О
 
شب های بس دراز

 
با دیدگان مات

 
بر مرکب خیال، نشستم امیدوار

 
دنبال یک ستاره،فضارا شکافتم

 
میخواستم ستارۀ امید خویش را

 
اما نیافتم.

 
بس روزهای تلخ

 
غمگین و نامراد

 
همراه موج های خروشان و بی امان

 
تا عمق بی کرانۀ دریا شتافتم

 
شاید بیابم آن گوهری را که خواستم

 
اما نیافتم

 
*****
 
امروز یافتم

 
گمگشته ای که در طلبش عمر من گذشت

 
اما کنون نشسته روبرو، تویی

 
آنکس که بود همره باد سحر، منم

 
وآن گل که داشت بوی خوش آرزو،تویی
 
О
 
دیگر شبان تیره نپویم در آسمان

 
تو،آن ستاره یی که نشستی به دامنم

 
همراه موج،در دل دریا نمی روم

 
تک گوهرم تویی که شدی زیب گردنم

 
ای آرزوی من!

 
تو آن همای بخت منی کز دیار دور

 
پرپر زنان به کلبۀ من پر کشیدی

 
بر بامم ای پرندۀ عرشی!خوش آمدی

 
در کلبه ام بمان

 
ای آن که همچو من

 
یک آشیان گرم محبت ندیده ای
 
О
 
نوشین لبی که جان به تنم میدمد تویی

 
عمر منی که تاب و توان داده ای به من

 
با من بمان که روشنی بخت من زتوست

 
آری تویی که بخت جوان داده ای به من
 
 
 
 مهدی سهیلی 
تهران-دوم مرداد ماه 1345




برچسب‌ها:
<-TagName->
+ تاریخ شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, ساعت 14:45 نویسنده KДUҖДЯS |